Την Τετάρτη και την Πέμπτη 6 - 7 Δεκεμβρίου 2023, στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της 10ης Athens International Tourism & Culture Expo, το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστήμιου Πειραιώς, το Εργαστήριο Τουριστικής Αριστείας και η διοργανώτρια εταιρεία της έκθεσης Leaderexpo, με την υποστήριξη του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου Πειραιώς, συνδιοργάνωσαν διήμερο επιστημονικό συνέδριο με θέμα «Η επόμενη ημέρα για τουριστικές επιχειρήσεις και προορισμούς σε περιβάλλον αβεβαιότητας».

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Γ. Γ. Τουριστικής Πολιτικής Υπουργείο Τουρισμού Μύρων Φλουρής, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς Καθηγητής Μιχάλης Σφακιανάκης, ο Πρόεδρος του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών Καθηγητής Άγγελος Κότιος και ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κρήτης Κυριάκος Κώτσογλου, οι οποίοι συμμετείχαν τόσο στην έναρξη του συνεδρίου την Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου στις 6μ.μ. όσο και στο Πάνελ/Συζήτηση που ακολούθησε με θέμα «Σύγχρονη Διοίκηση Προορισμών», όπου μοιράστηκαν με το κοινό πολύ σημαντικές πολιτικές και στρατηγικές για τη διοίκηση σύγχρονων και ανθεκτικών τουριστικών προορισμών.ZAPTOUR 2a
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς Καθηγητής Μιχάλης Σφακιανάκης στον χαιρετισμό του αφού σημείωσε ότι στη χώρα μας ο τουρισμός, μια δραστηριότητα με πολύ μεγάλο πολλαπλασιαστή που διαχέει εισόδημα σε πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού αξιοποιώντας μια μεγάλη αλυσίδα παραγωγής που χαρακτηρίζεται από διαφοροποίηση και πολυπλοκότητα παρατήρησε ότι ο σύγχρονος τουρίστας προσδοκά να ζήσει εμπειρίες, συχνά συμμετέχοντας ενεργά στα καθημερινά του δρώμενα, λαμβάνοντας μέρος σε τοπικές δραστηριότητες, αλλά και βιώνοντας συναισθήματα και ιστορίες για την πολιτιστική και φυσική κληρονομιά του προορισμού. Δεδομένου ότι το 2025 οι μεσογειακές χώρες προβλέπεται να φιλοξενήσουν 353 εκατομμύρια τουρίστες, γεννιέται η ανάγκη εστίασης σε ένα νέο, βιώσιμο μοντέλο, όπου χωρίς να καταργείται ο μαζικός τουρισμός, αναπτύσσονται ειδικές μορφές τουρισμού, όπου η Ελλάδα έχει ανταγωνιστικά και συγκριτικά πλεονεκτήματα.ZAPTOUR 4a
Η δεύτερη ημέρα περιελάβανε σημαντικές συζητήσεις και παρουσιάσεις σε κρίσιμα θέματα του τουρισμού. Αναδείχθηκαν θέματα όπως το Ψηφιακό Μάρκετινγκ, ο ρόλος του Ανθρώπινου Παράγοντα στις Τουριστικές Επιχειρήσεις, οι Ειδικές Μορφές Τουρισμού και οι προκλήσεις του Εναλλακτικού Τουρισμού, οι Νέες Τεχνολογίες στον Τουρισμό και οι προκλήσεις των Τουριστικών Γραφείων στο νέο περιβάλλον. Οι συζητήσεις εστίασαν στην ανάδειξη νέων τάσεων και στρατηγικών για την ανταπόκριση σε αυξημένες αβεβαιότητες και κρίσεις στον τομέα του τουρισμού.
Αναλυτικά στα πάνελ/συζητήσεις συμμετείχαν, στο «Ψηφιακό Μάρκετινγκ για ανταγωνιστικούς προορισμούς και επιχειρήσεις» στην παρουσίαση της Επικ. Καθηγήτριας Γεωργίας Ζούνη, με θέμα «Νέες Τάσεις στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ Προορισμών» οι Δήμητρα Αρίδα / VP Marketing & Sales - Greece BROWN HOTELS, ο Σταύρος Κεφάλας / Co-founder @ Tourix, ο Γρηγόρης Τούλιας / Διευθυντής Μάρκετινγκ του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και ο Ισίδωρος Φυλάκτου / CEO Founder TheKaseProject.ZAPTOUR main
Στο δεύτερο πάνελ «Ανθρώπινος Παράγοντας & Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις» στην παρουσίαση της Επικ. Καθηγήτριας Αλεξάνδρας Παρασκευής Χυτήρη, με θέμα «Σύγχρονα θέματα διαχείρισης ανθρώπινου παράγοντα και τουριστικές επιχειρήσεις» ο Παναγιώτης (Πάνος) Αλμυράντης / Chief Development Officer Ella Resorts & President European Hotel Managers Association (EHMA), η Έλενα Γκίκα-Πετρουλάκη / Director of Human Resources at Costa Navarino Resorts, ο Χρήστος Κοτσόπουλος/ Γενικός Διευθυντής του ομίλου Athenaeum Hotel Group, και ο Νίκος Φόρος / Head of EmployerBranding Solutions, kariera.gr.
Στο τρίτο πάνελ «Ειδικές Μορφές Τουρισμού» στην Παρουσίαση της Επικ. Καθηγήτριας Όλγας Σίσκου, με θέμα «Προκλήσεις και Προοπτικές του Εναλλακτικού Τουρισμού» ο Στέφανος Σιδηρόπουλος / Πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής (ΣΕΤΕΥΔΑ) CEO Trekking Hellas, η Βίκυ Καραντζαβέλου / Γενική Διευθύντρια / General Manager NatTour Bike Friendly και TravelDailyNews, ο Βαφειάδης Αναστάσιος / Compass Outdoor Adventures/Dandy Hospitality, ο Νίκος Δημητρίου / Ιδιοκτήτης Evia Private Tours και ο Χάρης Καπόλος / Πρόεδρος Υδροθεραπευτηρίων Αιδηψού.
Στο τέταρτο πάνελ «Νέες Τεχνολογίες & Τουρισμός» στην Παρουσίαση του Επικ. Καθηγητή Ιωάννη Κατσανάκη με θέμα «Νέες Τεχνολογίες & Τουρισμός», ο Παύλος Βασιλειάδης / CEO & Co-Founder Upiria, ο Ιωακείμ Γριτσίπης / Founder & Managing Director Just Grow Hospitality, και ο Γιώργος Καρυδάκης / Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πρόεδρος του Τομεακού Επιστημονικού Συμβουλίου (ΤΕΣ) στη θεματική Τουρισμού, Πολιτισμού και Δημιουργικών Βιομηχανιών του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΕΚ)
Στο πέμπτο πάνελ «Τουριστικά Γραφεία στο Νέο Περιβάλλον» στην Παρουσίαση της Επικ. Καθηγήτριας Αλεξάνδρας Παρασκευής Χυτήρη, με θέμα «Νέες Τάσεις στη Διοίκηση Τουριστικών Γραφείων», ο Θεόδωρος Μακρής / Managing Director Mazi Travel And Events και ο Πέτρος Κόρμης / Travel Way Financial Executive-Sustainability Officer.
Στο έκτο πάνελ «Τουρισμός & Κρίσεις» στην Παρουσίαση της Επικ. Καθηγήτριας Κρίστης Αγαπητού, με θέμα «Διαχείριση Κρίσεων και Τουρισμός» η Παυλίνα Πενλίδη/ Talent Aquisition & Employer Branding Manager Όμιλος Mitsis, η Κρύση Παλάση/ Strategic Planning Advisor Cruiseway Travel- Travelway και η Ειρήνη Καπετανάκη/ HR Manager Όμιλος F Zeen Retreats.
Στο έβδομο πάνελ «Νέες Τάσεις & Τουρισμός» στην Παρουσίαση του Επικ. Καθηγητή Σωτήριου Βαρελά, με θέμα «Οι νέες τάσεις για σύγχρονες και ανθεκτικές τουριστικές επιχειρήσεις και προορισμούς», η Ναταλία Καραχάλιου / Senior Sales Manager Europe, Middle East, & Africa - Selina Hospitality, ο Μιχάλης Νιότης / Hospitality Manager Revival Consulting, ο Πρόδρομος Κορτσινίδης / ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360- Εκπαιδευτής Τομέα Τουρισμού & Επισιτισμού - Hotel Manager, και η Τίνα Κυριάκη / Founder Alternative Athens & Βack to the Routes.
Το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών, στο πλαίσιο της έκθεσης AITE, διατηρούσε προωθητικό περίπτερο (booth) με έντυπο υλικό και στόχο να ενημερώσει την τουριστική αγορά για τις δράσεις του. Το booth στελέχωσαν όλες τις ημέρες εθελοντικά φοιτητές και μέλη ΔΕΠ του Τμήματος.